Khamis, 6 Disember 2012

Unit 13: Berhati-hati Kawan


Mari Tulis





Saya berada di tempat yang tinggi.
Saya melindungi kamu daripada hujan 
dan panas matahari. Siapa saya?


Badan saya panjang.
Air mengalir melalui saya.
Cuba teka siapa saya?

Waktu siang saya dibuka. Waktu malam saya ditutup. Siapa saya?

Saya tinggi. Badan saya bertingkat-tingkat. Cuba teka siapa saya?


  • Minta murid membaca teka-teki dengan intonasi yang betul dan bimbing murid mencari jawapannya.
  • Bimbing murid membina perkataan yang mengandungi digraf dan konsonan bergabung berdasarkan gambar dan menulisnya dalam buku teks.
  • Minta murid menulis perkataan lain yang diketahui oleh mereka.




4 ulasan:

  1. Anak bongsu saya tentu suka teka-teki yang begitu menarik! Thanks for sharing!

    BalasPadam
  2. Saya akan memberi teka-teki untuk anak saya.

    BalasPadam
  3. Teka teki yang menarik minat anak saya. Tahniah.

    BalasPadam